A szállodai recepciós felkészült, művelt, a világnyelvek közül legalább egy nyelvből középfokú nyelvtudással rendelkezik. A szállodai frontvonalban elsősorban ő képviseli a vendéglátót és testesíti meg a vállalkozást. A hazai és külföldi vendégek a szállodai recepcióson keresztül közvetlen ismereteket szereznek a szállodával kapcsolatban és a szállodán belüli és kívüli étkezési valamin szórakozási lehetőségekről, programokról. A külföldiek a szállodai recepciós tájékoztatásán keresztül információkat kapnak az ország és a régió történelméről, kultúrájáról, így munkája aktívan hozzájárul az országimázs kialakításához.
Részletes programleírás
Szállodai recepciós szakképesítéssel betölthető munkakör a szálláshely földszinti munkaköreinek hármas tagolása esetén a szállodai recepciós. Ebben a munkakörben elsődleges feladata, hogy fogadja és nyilvántartja a vendégek különböző formában érkező szobafoglalásait és gazdálkodik a rendelkezésre álló szobakapacitással. További feladata a vendégek érkeztetése, bejelentése és tájékoztatása az igénybe vehető szolgáltatásokról. Kisebb egységekben vagy ott, ahol nem különülnek el ezek a munkakörök a szállodai recepciós ellátja a portás és a pénztáros feladatait is. Ebben az esetben a munkakör része a szobák árazása, értékesítése, a vendégek érkeztetése és informálása mellett a számlázás és a fizettetés is. Nagyobb egységekben feladata a kocsirendező, a londiner, a bellboy, a hostess, a transzfer gépkocsivezető, a Business Centerben dolgozó alkalmazottak, a ruhatáros, a garázsmester irányítása, munkájuk megszervezése és ellenőrzése is. A szállodai recepciós kapcsolatot tart a szálloda más egységeivel úgy, mint az emeleti munkakörök (Housekeeping), vendéglátás (Food & Beverage), műszak és ügyvitel.